Game Over Lámpa – Hangulatvilágítás! Mert ha épp Game Over akkor sincs vége! Mert ajáték nem állhat meg soha! Stílusos, retro, színváltó hangulatlámpa! Szuper gamer ajándék minden korosztálynak!
Game Over Lámpa – Hangulatvilágítás:
- hivatalosan lciencelt gamer ajándék
- színváltó hangulatlámpa, alap beálításokon felül, úgy tolod a színt ahogy szeretnéd! Sőt! Akár a zenéd ritmusára is adja az érzést 😀
- 2 db AA elemmel működik, vagy USB kábellel tudod bele tolni az ampert! (A kábel a dobozban, az elemek sajnos nem.)
- mérete: 30 cm x 10 cm
- környezetbarát, ledvilágítású termék (alacsony energiafogyasztás)
Menő, színes csomagolásban szállítjuk hozzád!
A többi gamer ajándékunkért kérlek erre fáradj!
Game Over
A „Game over” egy olyan üzenet a videojátékokban, amely jelzi a játékosnak, hogy a játék véget ért. Általában negatívan fogadják olyan helyzetekben, amikor a játék folytatása nem megengedett, például ha valaki elveszíti az összes életét, vagy nem sikerül egy kritikus célt elérnie. Néha azonban a játék sikeres befejezése után is megjelenik, általában a játéktermekbe tervezett játékoknál. A kifejezés azóta kvázi szlenggé vált, általában olyan eseményt ír le, amely jelentős kárt, sérülést, balszerencsét vagy akár halált okoz egy személynek.
A kifejezést már 1950-ben használták olyan eszközökben, mint például az elektromechanikus flipperek, amelyek egy lámpával (izzóval) világították meg a kifejezést.
A játéktermekben
Az otthoni konzolok és a személyi számítógépek megjelenése előtt a játéktermek voltak az uralkodó platformjai a játékoknak, amelyekben a felhasználóknak egy tokent vagy érmét (az Egyesült Államokban hagyományosan egy negyeddollárost[releváns? – discuss]) kellett befizetniük egy játéktermi játékgépbe, hogy játszhassanak. A legtöbb korai játéktermi videojátékban a játék jellemzően akkor ért véget, amikor egy időzítő lejárt, a Space Invaders (1978) című lövöldözős játékban később népszerűsítették a játék végét, amelyet az indított el, hogy a játékost ellenségek ölték meg (akár lövés, akár a játékost elérő ellenség), a játékosnak pedig véges számú életet adott, mielőtt a játék véget ér.
Az arcade videojátékok aranykorában a játékosok általában véges számú életet (vagy próbálkozást) kaptak a játékban való előrehaladáshoz, amelynek kimerülése általában a „Game over” üzenet megjelenését eredményezte, jelezve, hogy a játék véget ért. Ezt a mondatot követhette a „Play Again?” üzenet, valamint egy felszólítás, amely arra kérte a játékost, hogy további zsetonokat helyezzen be, hogy megakadályozza a játék befejezését, és ehelyett lehetővé tegye a játékos számára a játék folytatását. Az üzenet bizonyos arcade-játékokon is látható, amíg a játékos be nem helyez egy kreditet; ekkor az üzenet a behelyezett kreditek számára és a „Nyomja meg az 1 vagy 2 játékos indítása”, vagy ennek valamilyen variációjára változik.
És otthon
Amikor ezeket a játékokat otthoni konzolokra is átvitték, a „Game over” képernyő és a „Continue?” felirat megmaradt, de gyakran csak egy gomb megnyomására volt szükség a játék folytatásához; miközben a videojáték-ipar az arcade-központúság helyett az otthoni játékokra összpontosított, az ilyen képernyő beépítése már nem volt olyan fontos, mivel nem nyújtott pénzügyi előnyt. A Game Over koncepciója azonban ezután is megmaradt a médiumban, mint egyfajta kockázati elem: az a játékos, aki nem sikeresen hajtja végre a játék célját (esetleg többször is), szembesül egy ilyen képernyővel, és kénytelen lesz újrakezdeni a játékot vagy a játék elejéről, vagy egy korábbi, mentett állapotból.
A fent említett mentési funkció fejlődésével (kiegészítve a kevésbé népszerű, ma már archaikusnak számító jelszórendszerrel) a Game Over üzenet egyre ritkábbá vált, mivel a játékosok újraindulhatnak a játék egy korábbi állapotában, amelyet vagy a játékos szándékos mentése, vagy egy ellenőrzőpont elérése (amely a játék automatikus mentését eredményezi) révén tároltak el a memóriában. Sok modern játék technikailag nem „ér véget”, amíg be nem fejeződik, és bár a „Game over” képernyő sok játékban valamilyen formában továbbra is jelen van, ritkán fordul elő, hogy a játék elejére való kényszerű visszatérést jelzi, és csak kis mértékben gyakori, hogy a játék előrehaladásának jelentős elvesztését jelzi. A roguelike-ok a leggyakoribb kivételek e szabály alól; a permadeath gyakran a műfaj egyik alapeleme.
Game Over Lámpa – Hangulatvilágítás hivatalosan licencelt gamer ajándék!
Értékelések
Még nincsenek értékelések.