Denis Villeneuve Dűne filmjének egyik legsikeresebb eleme Stellan Skarsgård által megformált, zseniáisan aljas Harkonnen báró volt. A vizuális effektek csapata olyan módon keltette életre a karaktert, hogy az tökéletesen segítette Skarsgård alakítását.
A filmben a karakter hosszú, aláomló ruhákban repked, amelyek úgy terülnek el óriás idomain, mint egy tekegolyóra terített abrosz. Skarsgård kifogástalan alakítása, a felvételek monokróm, szürkeárnyalatos világa és mozdulatainak realizmusa minden jelenetben mérhetetlenül fenyegetővé teszi a bárót még ezek ellenére is.
Bár manapság már mindennapos a CGI, a Dűnében a filmkészítők a speciális effekteket próbálták – ahol csak lehetett -hagyományos módszerekkel kiváltani.
Paul Lambert, a vizuális effektek főguruja egy nemrégiben adott interjúban elmondta, hogy ezt nem szokványos módon érték el hanem egy, a játszótereken gyakran felbukanó játékkal; egy hintalóval.
„Alapvetően talpig jelmezben ráültettük egy hintalóra, majd a stáb kijelölt tagjai ezután felhúzták, hogy úgy érezze, mintha lebegne. Ezt egy alap dróttisztítással meg tudtuk csinálni (kiszedik a végleges felvételből a huzalokat -m), ahelyett, hogy el kellett volna készítenünk a báró CGI verzióját” – mondta.
A VFX-specialista mesélt még egy hasonló felvételről, ami túl veszélyes volt Skarsgård számára, mivel a karaktere magasan, egészen a plafonhoz közel volt a kérdéses jelenetben.
„Ezt az egyik kaszkadőrünk oldotta meg, Harkonnen báró jelmezben. Vágtunk néhány lyukat a díszleten és alapvetően ezeken a lyukakon keresztül húztuk át, hogy a mennyezethez érjen. Ezután a vizuális effekteknél csak kifestettük a huzalokat” – mondta Lambert.
Tényleg kellenek még azok a drótok, csapok, meg szerelvények és nem minden a CGI! No meg a hintalovakról se’ feledkezzünk meg! A Goblinkokról meg pláne! 😀 A GEEKhub legyen velünk!
forrás: wegottthiscovered