Anime

Concept társasjáték teszt – az új Activity!

conceptteseszt
Nehéz ajándékot választani, főleg ha olyan közösségbe kell valami meglepetést vinnünk, ahol minden korosztály képviselteti magát. Pont ezzel a kihívással szembesültünk pár hete, egy családi összejövetelre, születésnapi ajándéknak kellett valamit kiötöljünk. Szerencse, hogy van lehetőségem a GeekHub berkein belül minden jóságot kipróbálni, így nem volt kérdés: Concept!

Csak képekben!

Végtelen sokat Activityztem. Kívülről fújom az összes feladványt, két másodperc alatt elmutogattok bármit, még a Felnőtt kiadásból is!:) Ha nem muszáj a társaságunk már nem nyúl a zöld doboz után, mondhatni kiégett, már nagyon ráfért egy kis vérfrissítés erre a vonalra. A Conceptnek semmi köze sincs az Activityhez, de ezért mégis ismerős lesz ez-az, mivel itt is feladványokat kell kitalálni! Wow!

Nem mutogatunk, rajzolunk vagy szinonima szókincsünket kell elővennünk, hanem az absztrakciós képességünket! Adott egy tábla amely tartalmaz számtalan ikont, amelynek különböző jelentéseik lehetnek. Persze egy egyszerű színt tartalmazó piktogram egyértelmű, de a rácsos négyzet már jelenthet sok mindent. Ezeket érdemes jól megjegyezni, mivel ők lesznek a társaink ahhoz, hogy a többiek kitalálják a feladatot. Nyilván egy ikonnal ezt nem lehet megtenni, és itt jön a csavar a játékban; a kis képek sorozatával kell rávezessük a társaságot, hogy mi is lehet a megfejtés.

Például ha a kérdéses szó a tej vagy a vörösbor, akkor használhatjuk a következő ikonokat:

concpetpeldak

Egyszerű ugye? Elárulom, hogy nem annyira.  Vannak jóval bonyolultabb feladványok, amelyekhez nem is elég egy „mondat”, hanem többféle módon érdemes rávezetni a barátaink. Erre a dobozban találunk rengeteg színes kockát, melyekkel a különböző megközelítéseket jelezhetjük. Itt válik már mélyebbé a játék, hiszen azért egy Koponyányi manót nem annyira könnyű összerakosgatni.

Concept társasjáték 3

Az ikonok „mélysége” sem homogén. Például az anyagok közül szerepel a fa, fém vagy a szövet, de pl. az üveg vagy a műanyag nekem nagyon hiányzott. Nyilván határt kellett valahogy szabni a fejlesztés során szaporodó kis képeknek, így valamennyire érthető a döntés.

Verseny?

Úgy izgalmas a játék ha van valami tétje. Itt nem a klasszikus csapatokban játszunk, hanem folyamatosan „mozog”, hogy ki van kivel. Mindig van egy „fő” ember aki húz, a mellette ülő segít neki és a többiek igyekeznek kitalálni. Ha sikerül felfedni a titkos szót, akkor annak bemondója és a mesélők is kapnak pontot. A nehézségnek nincs hatása a pontokra, ami szerintem egy érdekes döntés, de eltérhettünk a hivatalos pontozástól.

Mi rögtön ezt is tettük, mivel a „segéd” szerepe haszontalannak és nehézkesnek tűnt, így csak egy ember pakolgatta az ikonokra a jelzőket és növeltük a találgatók számát eggyel.

Menny vagy Pokol ikon?

Menny egy kis szürkével. Ahogy a bevezetőben említettem, elég változatos csapattal estünk neki a játéknak és „nagyi” is nagyon jól vette az akadályt. Egyesével elolvasta, hogy melyik ikon mit jelent és amihez kicsit is köze volt a szónak megjelölte. Működött! Volt játék ahol simán alázta a „penge” húszéveseket. A pontozási rendszer elég gyenge, nem igazán kompetitív, de ezen könnyen lehet javítani. Gyakorlatilag a Concept ránk bízza, hogy miként szeretnénk megélni. Összességében azt kell mondanom, hogy nem véletlenül lett az év játéka!

Ha szeretted az Activity-t akkor ezt a játékot is imádni fogod. Nálunk is le fog kerülni a polcról néha gyakran.

Típus: party-játék

Játékidő: 45 perc

Előny: Pörgős, egyszerű, szórakoztató .

Hátrány: Pontozást lehetne csiszolni.

Itt juthatsz hozzá: Concept társasjáték magyar kiadás

Vélemény, hozzászólás?