Első lépések
Pontosan tudom milyen nehéz belecsöppenni egy régóta futó, nagyon-nagyon sok kiegészítő hullámot megélt játékba, és becsatlakozni a veteránokhoz a versenyekbe. Annak idején (2014 őszén) én is csak a fejemet kapkodtam amikor megpróbáltam felvenni a fonalat az aktuális metával, és életképes listákat összeállítani. Tanácstalanul álltam a boltban a polc előtt azon töprengve, hogy 88 különböző hajóból mivel bővítsem a saját kis magánflottámat. Először csak az alapján vásárolgattam, hogy melyik hajó tetszett a filmekből, aztán ahogy elkezdtem a versenyekre járni ellestem, hogy a „nagykutyák” mivel is játszanak, és az alapján elkezdtem tudatosan a versenylistákhoz beszerezni a jóságot. Az elmúlt közel két évben azonban annyit nőtt a játék komplexitása, hogy hosszas tanulmányozásba ölt órák nélkül, teljesen esélytelen a kompetitív szférában eredményessé válni. Szeretnénk segíteni eligazodni azoknak a kezdő játékosoknak, akik azon töprengenek, hogy hogyan tudnák a már meglévő és szeretett alapdobozukat izgalmas 100 pontos játékélménnyé bővíteni.
Ha kompetitív játékról beszélünk akkor az egyik legfontosabb kérdés amiben döntenünk kell a flottánk megkomponálásakor, hogy alapvetően az elitek képességeire, vagy a névtelen tömeg erejére építünk. Ez azért nagyon fontos kérdés, mert a régi alapdobozban (piros feliratos) lévő sebzéspakli alapvetően elég kedvezőtlen az elit pilótáknak, és azoknak akik másodlagos fegyvereket használnak. Ezzel szemben remek párosítás mondjuk 4 Blue Squadron B-szárnyú mellé, de a Unique vadászaink számára van benne egy-két elég fájdalmas kellemetlenség. Ezzel szemben az új doboz paklija, sokkal kíméletesebb az ászokkal szemben, viszont fájdalmasabb a „swarm” listák számára. Mivel a jelenlegi meta alapvetően az elitek irányába tolja a játékot ezért azt javaslom, hogy az új alapdobozt vásároljátok meg indulásnak. Bár a sebzéspakli nem minden, de a játék jelenlegi állásában jobban érvényesülnek a T-70-es típusjelű X-szárnyúak, mint a régi Polgárháború korabeliek, így még egy érv szól a kék feliratos starter mellett.
Egy idő után azonban az a 3 hajó kevésnek fog bizonyulni és érzitek majd – ahogy én is éreztem – a többi hajó hívó szavát. Ha úgy érzitek, hogy az alapdobozokra ráuntatok és bővíteni kellene a flottát, de nem tudjátok mivel, akkor olvassatok tovább, mert összeraktunk nektek 3 kezdőcsomagot a 3 frakcióból. Ebből mutatjuk most be nektek az elsőt, A Lothali ellenállók-at.
A Lothali Ellenálók
A Lázadás első szikrái a peremvidéki Lothalban lobbantak fel. A Rebels sorozatban végigkövethetjük, hogy Kanan Jarrus kis csapata egyszerű „kalózokból” a Lázadás leghatékonyabb csapásmérő egységévé növi ki magát. Hera Syndulla hajója, a Ghost a versenyek állandó szereplője és általában elmaradhatatlan társa a Lázadás kötelékeiben repülő legkisebb hajó: az A-szárnyú is. Ezekre a madarakra és a már említett alapdobozra építve összeraktam nektek két teljesen élet-, és versenyképes rajt amelyekhez szigorúan ezeket a kiegészítőket használtam.
A Zöld Raj
A Galaktikus polgárháború idején mindig rettegett látvány volt a Birodalom számára a Ghost és az A-szárnyúak feltűnése, mert ez az összeállítás gyakorlatilag az instant káosz előhírnöke volt. Megpróbáltam ezt átültetni nektek a játék világába egy 100 pontos listába.
Hera Syndulla 40 (VCX-100)
- Dorsal Turret 3
- ”Chopper” 0
- Kanan Jarrus 3
- Reinforced Deflectors 3
- Ghost 0
Összpontszám: 49
Sabine Wren 21 (Attack Shuttle)
- Push The Limit 3
- Ezra Bridger 3
- Phantom –
Összpontszám: 27
Green Squadron Pilot 19 (A-wing)
- Deadeye 1
- Cluster Missiles 4
Összpontszám: 24
Az összeállítás lényege, hogy Hera a magas pilóta szintje miatt miután a mezőny nagyobb része már lépett, el tudja dönteni merre is lenne a legjobb neki, így helyzeti előnyben van a többi hajóval szemben. A Dorcal Turret-tel kétszer támadhat amíg az Attack Shuttle be van dokkolva, Kanen pedig megkönnyíti a piros manőverek után a Stresszek leszedését.
A Sabine Wren által vezetett Attack Shuttle használatának módja pedig annyira megengedő, hogy szinte bármilyen helyzetből kivághatjuk vele magunkat. Tegyük fel arra van szükségünk, hogy lépés előtt masszívan rákorrigáljunk a pozíciónkra, mert mondjuk kifejezetten útban van egy hajó vagy egy aszteroida. Fehér, vagy zöld manővert választunk és lépés előtt végrehajtunk egy Barrel Roll akciót. Rögtön ezután feszegetjük is a határainkat és felpakolunk egy fókusz és egy stressz tokent a Push The Limit miatt. A zöld manőverünkre (vagy Kanan Jarrus hatására a fehérre is) leszedjük a stressz tokent és lépés után még felcuppantunk egy Evadet. Így ugyan Ezra képessége nem működik, de azért egy Focus-szal és egy Evade-del jók az esélyeink. Ha esetleg nem tudjuk leszedni a stresszt, mert fehéret léptünk és Kanan nincs a közelben akkor is keine panick, mert Ezrával beforgatjuk a szemecskéket kritikus találatara.
Ha ez nem lenne elég, ott a Zöld Raj pilóta A-szárnyúnk aki a Deadeye miatt a Focus-szal is ellőhető Cluster Missile-jaival bárkit meg tud izzasztani. Az Erő kegyelmezzen annak aki Range 1-2-be merészkedik hozzá!
A Kék raj
Bár nagyon-nagyon szeretném, ha ezt az összeállítást is fel tudjam vezetni valami filmes vonatkozással, de valahogy az az érzésem, hogy a T-70-esek maximum valami veterán légiparádén repültek együtt a VCX-100-assal ebben az összeállításban.
Chopper szeret ütközni. Azt is szereti, ha közvetlen közelről lőhet 5 kockával. Ráadásul odavan azért hogyha senki nem mondja meg neki, hogy merre van az arra, és bármikor választhat bármilyen manővert a tárcsájáról. Ha ezeket dolgokat összeadjuk könnyedén kijön az alábbi hajó, amely félelmetes ellenfél lehet bárkinek, aki szembejön.
Ezra kirángatta Sabine kezéből a botkormányt és elvitte a Mesterével titkos Jedi kiküldetésre az Attack Shuttle-t. Ugye kell a stressz a védekezéshez, úgyhogy ideális választás hozzá, a már előbb is látott Push the Limit. Egy Barrel, roll egy Evade, egy Stressz, oszt’ máris nem lehet lelőni a kis Shuttle-t.
Most már csak egy dolog hiányzik, az új csodafegyver: a T-70-es X-szárnyú. Önmagában is félelmetes ellenfél, de így, hogy zavartalanul közlekedik keresztül az aszteroidákon, így kifejezetten jó móka vele repülni. Alapvetően Scum pilótaként nekem az egyik legrosszabb rémálmom ez a hajó.
”Chopper” 37 (VCX-100)
- Dorsal Turret 3
- ”Zeb” Orrelios 1
- Hera Syndulla 1
- Reinforced Deflectors 3
- Ghost 0
Összpontszám: 45
Ezra Bridger 20 (Attack Shuttle)
- Push The Limit 3
- Dorsal Turret 3
- Kanan Jarrus 3
- Phantom –
Összpontszám: 29
Blue Squadron Novice 24 (T-70 X-wing)
- R5-X3 1
Összpontszám: 25
Felszállás!
Ha azt gondoltátok volna, hogy ezzel kimerítettük a 3 dobozban rejlő lehetőségek akkor nagyon tévedtek, szinte végtelen kombinációban variálhatjátok a hajókat. A Ghost a lázadás egyik legstrapabíróbb és legagresszívebb fegyvere. Egy MMO -ban már nyomnánk is rá a Tank bélyeget. Ezt kíséri 3 másik agilis és agresszív hajó akiket bárhogy kombinálunk félelmetes listát kapunk.
A kezdőcsomagot most kedvezményes bevezető áron megrendelhetitek az alábbi linken!
Olvassatok minket továbbra is, mert hamarosan jelentkezünk a Birodalmi Különleges Egységek és a Galaxis Söpredékének Legjobbjai kezdőcsomagokkal is!
A Geekhub legyen veletek, pilóták!