Anime

Arkham Horror: The Card Game – Lovecraft a kezedben!

ahc01_box_left

Valami folyamatosan munkálkodik odakint. Valami hatalmas és csodálatos! Vigyázzunk mert Cthulhu FFG újra nagyot alkotott!

Nagy személyes kedvencem Lovecraft. Döbbenetesen élethű módon képes az elménket áthelyezni egy nyomasztó, de mégis lenyűgöző világba. Ezúttal a Fantasy Flight Games vezet minket Arkham ködös utcáira, hogy megvívjunk a túloldallal. Játszunk hát!

Társasjáték a gonosz ellen!

Láttunk már az FFG-től kompetitív játékokat, mint a Trónok Harca kártyajáték vagy a Star Wars vonal, de ezúttal a kooperáción lesz a hangsúly. Persze a vetélkedés az emberiség egyik fő mozgatórugója, de az összefogás számomra kedvesebb tulajdonságunk. Most ideje lesz egyesíteni a képességeink mert közeleg a tél, a gonosz (és a forralt bor).

ahc01_art_tentacles

A játék a Warhammer Questhez hasonlóan 1-4 játékost vesz majd igénybe. Igen, egytől! Azaz ha éppen éjjel kettőkor a sötét faházban egy megavihar közepén kimegy az áram miközben a kinti kutya nyüszít valami miatt, akkor a gyertyafénynél simán játszhatunk egyedül is.

Szóval a barátainkkal Új-Anglia egyik csendes kisvárosába fogunk látogatni, Arkhamba. Nem átlagos úriembereket és hölgyeket alakítunk, hanem az okkultizmushoz némileg közelebb álló személyeket, akinek vannak különböző képességei (értsd. ketyósok) amelyek segítik/üldözik az életben. A paklink fogja meghatározni és egyben jelképezni a személyes erősségeink és gyengéink, amelyet a választott karakterünk határain belül szabadon változtathatunk.

ahc01_cardfan_rolandPéldául ha mi vagyunk Roland Banks a szövetségi ügynök, akkor muszáj bekeverni a lapjaink közé a pisztolyunk és néhány apróságot, mint a Paranoia és az Amnézia, amúgy mellékesen még van egy kis slog amit titkolni akarunk a múltból. Ezek nem számítanak a dekkünk méreteibe, de bármikor játékba kerülhetnek és ügyesen adják vissza a megzakkanás határán imbolygó kicsit sáros nyomozót.

A többi kártyát mi rakjuk össze, attól függően, hogy a választott karakter milyen osztályokból válogathat. Roland barátunknál maradva lehet a paklinkban Guardian or Seeker és Neutral típusú válogatás. Összesen öt különböző típus létezik, amely teljesen más megközelítést és így játékstílust kíván. Nyilván néhány próba után érzünk majd rá, hogy melyik illik a (horror) életünkbe.

ahc01_diagram_card-types

Karakterünk körönként három akciót hajthat végre a következőkből: Elrohan kicsit felfedezni a környéket hátha van valami érdekes a közelben;  Átrendezi az aktuális szörny arcát (vagy fordítva); Megáll és benéz minden kő alá, hátha esik valami jó a táskába..

A játék a klasszikus lovecrafti világot követi, kultistákba botlunk, elhagyott házban rejtőzködő fura teremtményekbe vagy valamelyik Ancient One kopogtat a világokat elválasztó vékony falon. Móka és mulatás garantált, de a józan ész már kevésbé. Az ígéretek szerint Arkham Horror: The Card Game profin fogja modellezni a józan ész és az őrület peremén egyensúlyozó karaktereket és ha nem vigyázunk könnyen elegáns fehérben találhatjuk magunkat a közeli diliházban (vagy legalábbis a karakterünket).

Az őrület határán

A szerepjáték elemek nem csak a karakter-képesség párosban merülnek ki, hanem a kampányjellegű játékmódban is. Azaz ha teljesítünk egy küldetést, készülhetünk a következőre és ha éppen nem vittek el minket a sárgaházig, akkor az bizony kevés lesz a következő zombitámadáskor, hogy megőrizzük a józan eszünk. Nem csak az adott játékra kell tervezni, hanem jóval előrébb! Természetesen a küldetések között fejlődünk is, így már szinte minden adott egy jó kis kártyás RPG-hez, ahol a mesélő egy gonosz pakli lesz és a játékszabályok.

ahc01_layout

Az alapdoboz – a jó FFG szokásokhoz híven – egy felvezető amely a Night of the Zealot kampány keretein belül három kalandot tartalmaz. Szerencsére számíthatunk kiegészítőkre is, így mire minden módon megoldottuk a küldetéseket már profiként átrendezzük a paklinkat, hogy a következő világmegváltásra is készen álljunk. Ahogy fent említettem, a játékot 1-4 játékos játszhatja, de bizony ha már két vagy három barátunk jön át kicsit borzongani, akkor kelleni fog még egy alapdoboz. Ez egy tipikus FFG húzás, amit vagy elnézünk vagy nem játszunk (Így is csak két doboz kell és nem négy!).

VN3S6

Már érzem a tarkómon Arkham utcáinak fagyos lehelettét. A sötét, ködös csak a holdfény által bevilágított utcán fura alakok igyekeznek a vackaikba vagy valamilyen sötét helyre, amit nem szeretnél sosem megtudni. Nincs más választásod, ELŐ KELL RENDELD A GEEKHUBON! 🙂

Vélemény, hozzászólás?